6 klíčových faktorů,
které váš e-shop
vystřelí ke hvězdám

Vít Vonka

Vít Vonka

web designer | art director

Existuje šest klíčových faktorů, které vám pomohou vytvořit úspěšný e-shop a zároveň zvýší počet zákazníků a prodejů. Tento článek je návod podle, kterého se můžete orientovat při tvorbě nového nebo renovaci starého e-shopu:

1. Nabídněte kvalitní produkty – je důležité, aby vaše produkty působili prémiově a odpovídaly potřebám zákazníků. Pokud zákazníci budou spokojeni s produkty, pravděpodobnost, že budou nakupovat znovu, se zvyšuje.

2. Optimalizujte pro mobilní zařízení – doby, kdy se lidé primárně pohybovali na počítačích jsou dávno pryč. V dnešním světě je nutnost mít e-shop optimalizovaný hlavně pro mobilní zařízení. Nemusíte zde vymýšlet kdoví jak fancy grafiku. Hlavně musí vše správně a rychle fungovat.

3. Zjednodušte nákupní proces – nikoho nebaví čekat ve frontě, aby si mohl zaplatit nákup a odnést ho domů, naštěstí e-shop není obchoďák a vy můžete udělat vše pro to, aby nakoupení bylo co nejrychlejší a nejjednodušší. Zprostředkujte zákazníkům snadné hledání produktů, snadné přidávání do košíku a jednoduchou kontrolu.

4. Poskytněte vynikající zákaznický servis – vynikající zákaznický servis může zákazníky podpořit v nákupu a zaručí častější navštěvování vašeho e-shopu. Mějte k dispozici více kanálů pro kontakt, jako je například e-mail, telefon a chat.

5. Investujte do digitálního marketingu – aby se o vašem e-shopu vědělo, je důležité investovat do digitálního marketingu, jako jsou například PPC reklamy, SEO a sociální sítě. Tyto kanály pomohou zvýšit povědomí o vašem e-shopu a přivedou více zákazníků. I zde platí, že méně je někdy lépe. Dbejte hlavně na to, aby byl váš marketing výstižný a kvalitní.

6. Sledujte data a optimalizujte – ano ano a ještě jednou ano. Vím, že sledování a analyzování je pro většinu z nás otravná činnost, pro e-shop je ovšem klíčová. Zkrátka musíte poznat, co se vám vyplatí a co ne, kam lidé chodí, na co klikají atd atd. Informace jsou v dnešním světě to nejcennější. Je důležité je sbírat tedy důkladně – sledovat data o návštěvnosti, konverzích a optimalizovat svůj e-shop na základě těchto údajů. Například můžete testovat různé designy, nabídky, ceny atd.

Pokud těchto šest bodů budete odvádět poctivě a o každém z nich si sami načtete a zjistíte co nejvíc informací. Úspěšnost vašeho e-shopu je téměř nevyhnutelná. Přeji hodně štěstí ve virtuálním obchodování!