Návrh loga je jedním z nejdůležitějších aspektů budování značky. Díky dobře navrženému logu může firma vyniknout a být snadno rozpoznatelná. Věděli jste ale, že některá loga mají skrytý význam nebo se za nimi skrývají zajímavé příběhy? V tomto článku se blíže podíváme na některá zajímavá fakta o logo designu.
1. Ikonické logo Nike „Swoosh“ navrhla v roce 1971 studentka vysoké školy Carolyn Davidsonová. Za svůj návrh dostala zaplaceno pouze 35 dolarů, ale později jako projev uznání obdržela prsten „Swoosh“ posázený diamanty a doživotní zásobu zboží Nike.
2. Logo Apple je poctou Alanu Turingovi, matematikovi a počítačovému vědci, který je považován za otce moderní výpočetní techniky. Logo představuje nakousnuté jablko, které symbolizuje Turingovu tragickou smrt při kousnutí do jablka s kyanidem.
3. Logo Amazonu znázorňuje poslání společnosti doručit zákazníkovi vše kamkoliv. To představuje i šipka pod názvem, která směřuje od písmene „a“ k písmenu „z“ a ukazuje, že prodává vše od A do Z.
4. Logo FedEx má zajímavý skrytý význam. Mezera mezi písmeny „E“ a „x“ tvoří šipku, která představuje zaměření společnosti na rychlost a přesnost doručování.
5. Logo Pepsi prošlo v průběhu let mnoha změnami, ale nejpozoruhodnější je použití modré barvy. Modrá barva byla vybrána proto, že údajně nejvíce povzbuzuje chuť k jídlu, takže je pro společnost vyrábějící potraviny a nápoje ideální volbou.
6. Ikonické logo společnosti Coca-Cola prošlo v průběhu let několika změnami, ale ikonické písmo zůstalo od roku 1887 nezměněno. Unikátní písmo vytvořil účetní společnosti Pemberton Frank Mason Robinson, který také vymyslel název Coca-Cola.
Závěrem lze říci, že návrh loga není jen o vytvoření hezkého obrázku, ale o vytvoření vizuální reprezentace identity a poslání značky. Tato loga mají za sebou velký příběh a hlubší význam, který je činí ještě zajímavějšími. Až příště uvidíte jedno z těchto log, tak budete vědět co stojí za jeho vznikem a jaká myšlenka byla při jeho tvorbě použita.